Hej

Jag lever! ;)
Nu har jag inte uppdaterat bloggen på läänge. Men, ni vet.. Det har ju vari sommar och allt.
Jag kan ju inte skriva ner allt som hänt, men lite smått och gott ska jag väl få ihop =)

En dag skulle jag och Ola åka och hälsa på mamma, men efter vägen blev vi stoppade av en hund! Han sprang mitt på vägen. Så vi stannade och ropade in den, den kom så snällt när jag ropade. Vi kopplade hunden och gick omkring bland husen och frågade om det fanns någon som visste vem som ägde den, men ingen hade en aning. Vi ringde polisen och berättade att vi hittat en vovve, då frågade dom om vi kunde ta hand om den så länge.. Vi var väl "tvugna". Men vi åkte iaf in till polisen och kollade om den var chipmärkt, men det var den inte. Men eftersom att vi skulle ha den hemma då, så åkte vi hem och duschade av den, sen åkte vi till djur affären för att köpa lite mat åt den. Precis när i skulle kliva ur bilen och gå in till djuraffären så ringde det på olas telefon. Det var ägaren som ville ha vovven tillbaka. Ola blev besviken, han hade hoppats på att vi skulle få ha den kvar..
Vi fick en vägbeskrivning och åkte tillbaka med hunden..
Den bodde tydligen i en husvagn! Konstigt att den smet?
Vi åkte till classic på kvällen, Ola kunde inte sluta tänka på vovven.. Veckorna gick,
men så ringde olas telefon en morgon.. Vill ni ha Fridolf? Ola sa JA! Utan att fråga mig. Men jag är nöjd! =)
Nu drog jag det kort..














Svea har skaffat sig ungar nu igen! 5 st gull ungar! =) Men nu ska hon stereliseras! Kan inte hålla på och föda i tid och otid! ;) Hör gärna av er om det är någon som vill ha en snuttis eller två!



Såhär blev bilen förresten..


 Före.




Efter =)





Vi har lite småfix kvar, men en klar förbättring och hon går som en raket! ;)


Kommentarer
Postat av: Din vän Magnus

Ja, visst var det konstigt att han smet om han bodde i husvagn? Jag kan inte heller förstå det, finns väl inget bättre än att ligga i en husvagn o dra sig??? Skönt att du äntligen fått fingrarna ur o uppdaterat din blogg :) Jag tycker det e skönt att jag inte har nå´n..... har ju fullt upp ändå! Ta ner Vallen till Sala nu i helgen då o njut av alla avundsjuka blickar!

2009-09-08 @ 16:30:27
Postat av: Liza E

Mysigt grabbarna har det i soffan =) Ses vi något i helgen tro? Du är ju nyrik och allt, haha. Nu ska jag gå och lägga mig. Magnus ligger och snarkar redan men jag hade ju massor att ta igen på bloggen!

2009-09-10 @ 23:54:11
URL: http://lizaeklund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0