Puh!

Nu har jag setat i över en timme och skrivit och räknat ut. Åker ju bilen i jobbet, så jag lär skriva upp lite fint hur långt jag åkt, vart och när. Glömde nolla mätaren första veckan (smart) men som tur är finns eniro. Där kan man ju se hur långt det är mellan olika ställen. Får hoppas bara att det stämmer. Sen har jag ett problem. Har fortfarande inte fått skriva på något anställningsbevis! Katastrof! Har tjatat på chefen ett x antal gånger utan resultat. Hon säger bara jag vet, jag vet. Men vad hjälpet det, hallå liksom?! Hon verkar tro att bara för att hennes karl är bekant med min, så kan man göra hur som helst? Det går jag inte med på längre. Så den här veckan strejkar jag! Det är sant.. Man måste ju göra något. Var till facket och prata med dom, men kan ju inte gå med före jag har ett anställningsbevis. Man blir riktigt stressad av det här. Om det händer något på arbetsplatsen, vad har jag för rättigheter? Finns ju inte ens något bevis att jag jobbar där och hur gör man då med allt... Skulle det sluta med att jag säger upp mig, så är det inte första gången jag gör det. Jag har nästan alltid oturen att hamna på skit ställen. Jag är då rakt inte kräsen, det enda jag kräver är att det ska vara nån jävla ordning och att det ska kännas som ett ärligt och bra ställe. Och så vill jag ju ha normalt med betalt förståss. Vem vet om jag över huvud taget får betalt på det här stället. Jag har ju som sagt inget bevis på att jag jobbat där, så det kan hon ju bara strunta i. Fast när jag tänker efter så har jag massor av bevis, med tanke på att jag jobbar hemma hos folk, så det är ju bra. Sen om hon skulle blåsa mig så vet jag ju vart hon bor! Mouhaha, Var det här ett hot eller? ;)

Annars så har jag och Jodie haft en dag för oss själva, då Ola åkte och fiska med grannen. Blev bjudna på fika hos grannarna igår. Har aldrig riktigt pratat med dom grannarna förut, så det var trevligt. Sen på kvällen blev det skräckfilm hos oss med en av dom 2 :) Men nu skulle jag ju skriva om min och Jodies dag. Vi åkte iväg till Brunnbäck för en lång promenad, plockade blommor (Jodie åt gräs som hon alltid gör när man plockar, hon tror väl att det är det jag håller på med), åkte hem och klippte klorna, torka rent hennes veck i ansiktet och gjorde ren öronen (lite "spa ala dog" ;)) Sen blev det bus och ben tuggning. Spännande va ;) Men det har bara vart en sån här skön slappar dag som man inte får så ofta :)

Lätt snyggaste bilden från idag ;p

Kommentarer
Postat av: Johanna Olveby

Bra att du står på dig. Men det låter tyvärr inte så seriöst när du inte får skriva på nått avtal...

2012-06-04 @ 07:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0