För och Emot

I lördags bar det av till utställningen i Avesta. Känner att jag både är för och emot utställningar. Utställningar verkar ju vara en stor anledning till att många uppfödare avlar sönder raserna. Vi kan ta mops som ett exempel, dom har ju svårt med andningen, (med Jodie hade jag tur för hon har inga större problem) men många har det bara för att dom ska se ut på ett visst sätt. Därför är jag emot utställningar. Samtidigt tycker jag att det kan vara kul. Alltså att vara där och bara prata med folk och ha det trevligt. Lite fika och massa hundmys. Sen gillar jag tävlingar och det är ju alltid kul om man vinner =) Och så är ju Jodie väldigt fin för att vara mops, så jag tycker att jag kan gå nån gång bara för att. Vi var ju på utställning med Jodie när hon var liten. Liten och sjuk och hon fick en BIG 2a (först blev hon BIR (Bäst I Ras) Sen tävlar alla i den gruppen som blivit bäst i ras mot varandra och då blev hon BIG 2a alltsa Bäst i grupp 2a pris. Hade hon vunnit hade hon gått till final och tävlat om BIS Best In Show), så det gick bra och då kan man ju tänka sig hur det skulle gå nu när hon är frisk!

Kommentarer
Postat av: Din vän!

Men hur gick det då? Annars verkar ju utställningen på moderna museet i Stockholm ha varit mycket uppmärksammad...:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14690952.ab

2012-04-18 @ 12:15:54
Postat av: Din vän!

Öhh... jag igen... tänkte bara påminna dig om att du ska bjuda din hane på kaffe på sängen i fika imorgon!

2012-04-18 @ 12:17:22
Postat av: Sara

Jag var inte med med Jodie, annars hade vi såklart vunnit! ;)



Ja den utställningen skulle man vart med på!

2012-04-18 @ 23:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0