Efter

Nu ligger jag lite efter i skrivandet. Som vanligt! =)

I torsdags så ringde dom ju från ett jobb och ville att jag skulle jobba på fredagen från 11-19. Så jag tackade ja.

På fredagen vart det lite panik. Jag skulle åka ända till Valbo härifrån, hinna köpa ett par svarta byxor, för det upptäkte jag att jag inte hade några som såg bra ut. Iaf, jag började väl att åka härifrån vid 9 tiden. Så när jag kom ut på vägen så hamnade jag bakom 2 st "fart dårar". Vad bra tänkte jag, för jag hade ju lite bråttom. Bilen som låg först åkte i 70 på 50 väg och det tyckte jag var ganska så lagom hastighet, med tanke på paniken. Men sen när vi kom ut på 90 vägen så fortsatte den fan att köra i 70 + att han låg och slicka mitt linjen, så man kom inte om. Sen när jag började köra om så blev jag omkörd samtidigt, vilken galning! =) Men det var bra det, för jag satt precis och funderade på om det var några fartkameror efter vägen. Så jag hängde på =) Då skulle jag ju hinna se om bilen före blev fotograferad. Det gick i 140! Men säg inget till ma, för det var hennes bil jag låna! Haha ;) Jag ladda kaffebryggaren som jag kan koppla i bilen när jag var hemma också, så jag slog på den när jag började att åka. Den tar ganska lång tid på sig när den brygger, men man använder den ju ändå inte när man ska åka korta sträckor, så det gör ju inget. Sen så satt jag där bakom ratten på 110 väg, pratade i telefon och försökte hälla upp kaffe. Det var svårt! Men det gick till slut =) Farligt! Hata mig inte för det nu!

Sen när jag kom fram var det 20 min kvar tills jag började. Panik, leta brall's, leta brall's! Jag hann med att kuta in i 4 affärer, prova ett par svarta byxor, handla dom, byta om och sen börja jobba. På 20 min. Ganska bra gjort! Men brallorna är inget att ha, 300 kr i onödan. Nästan i alla fall. Jag får väl sy om dom, älskar att jag har en symaskin! =)

Och vilket skit jobb föresten! Prova att stå still på ett ställe där det är max 9 grader "varmt" från kl 11-19! Skit.
På grund av det så har jag ont i hela koppen nu! Och i lördags var jag sjuk. Snorig, huvudvärk och stuffs! Inte en gång till på det skit stället, tack!

Men idag ska jag jobba i Hedemora =) Det kommer kännas som semester idag, om man jämför med i fredags! =)





Kommentarer
Postat av: Titti

HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAH! Ja dör, ja höll på att skratta ihjäl mig när jag läste det här. Jag önskar jag hade vart med i bilen.

Och så ett svar på din kommentar till mig: haha, jag visste att du skulle älska kläderna;)

2009-01-26 @ 19:14:14
URL: http://tittttti.blogg.se/
Postat av: Magnus

Det där verkade verkligen farlit, antagligen sant det där som sägs om kvinnilga bilförare. Tänk att det ska behöva vara kafferep i bilen oxo....

2009-01-28 @ 20:18:18
Postat av: sara

Svar till Magnus: Det är inte sant! skulle en man klara av det?! Nope, kvinnor kan allt! ;)

2009-01-28 @ 20:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0