Kaos.

Svea kom hem sent i natt. Ola släppte in henne, sen sa han: Hon hade nått i munnen.
Jag sa: Men smaaart! Vart fan tog det vägen?! Vad var det för nått??
Ola sa: En liten mus.
Jag sa: Men va faaan! Vi måste få ut den!

Så började vi leta, under soffan, bakom soffan, under tv bänken. Den var borta. Sen hörde vi nått ute i köket. Det var ett jäkla liv. Alla ville fånga den, utom kattjäveln som tog in den! Hon gick och börja käka torrfoder istället!
Så tog musen sig in bakom spisen, så drog vi fram den, sen var den under kastrullskåpet, så vart vi tvugna att dra fram det, sen sprang den ut i hallen, då skyndade jag mig att stänga in till vardagsrummet och köket. Sen kom jag på den smarta idén att vi kunde öppna dörren och jaga ut den i trapphuset och sedan ut. Den sprang ut i trapphuset, men sen ramlade den ner och dog. Tragiskt! Men vad smart min man är när han släpper in katten med ett djur i munnen! ;)
Det var iaf ett jävla liv här i natt! Jag tänkte, så att alla som undrar vad som hände får reda på det nu! ;)
Och så att alla som tittade ut genom fönstret får reda på varför ola stod här ute på gården i bara kalsonger och träskor! Haha, en raggarman! ;)

Igår var jag på möte på morgonen, sen vart det fika på staden med Johanna och Titti. Treeevligt som alltid! :p
Ola skulle ha gjort en rolig sak igår också, men det blir om några dagar istället :)

Nu ska jag försöka återställa lägenheten efter gårdagens! :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Men gud! haha! Är det den musen som ligger slängd ute på gården? haha stackarn

2009-06-18 @ 22:03:26
URL: http://johannaolveby.blogg.se/?tmp=121916
Postat av: Sara

Ja, lite svinigt av oss! Vi kanske skulle ha begravt den eller nått! Men vad gör man?! Kl 2 på natten?? :)

2009-06-19 @ 02:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0