Sunday

Idag blir det nog att spela bingolotto =) Det var år och dar sedan man gjorde det!
Vi får väl se, Ola är sjuk idag =( så han kanske inte orkar med det, jag vill ju inte sitta själv och spela..

Igår var det lungt, min bror kom hit och drack kaffe, sen kom mami också, så bowlade vi lite. Det är så roligt när hon spelar, för hon tar i ordentligt när hon ska slänga iväg klotet! Hon tar det på allra största allvar ;)
Jag var inte ut något igår heller, Micke och kri't kom hit och ville ha skjuts till Fridhem, så då var jag ut en sväng, annars var jag inne hela dagen! Sen åkte väl mor och bror hem vid 12 tiden.
Vart inge mario, är lite knäckt. Men vi hinner väl en annan dag? =)

I fredags när jag kom hem från jobbet så tänkte jag att om jag städar och håller igång hela dagen så hinner jag inte bli trött. Så jag började städa. Sen precis när jag satte mig ner för att fixa mig inför att äta ute och gå på bio, så ringer Fredrik. "Har du lust att komma och flytta på volvon?". Okej, vi har ju den vid hans garage och han behövde platsen, så jag var tvungen att göra det. Ola kunde inte göra det heller, för han var inte hemma. Så skyndade jag mig dit, och då var det en halvmeter snö och is på bilen (jag överdriver inte) Och han hade inget att skrapa av med, så jag fick stå där och "slå" bort allt med en sopkvast! Stog kanske 30 min, sen så försökte jag att starta, men då var batteriet dött. Jaha, bara att dra till med start hjälp! Försökte öppna huven, men då var det för mycket is kvar, så då var det bara att försöka skrapa bort det sista med den där jäävla kvasten! Till slut så gick det att öppna huven. Fredrik valde att vi skulle sätta minus på jord, istället för på minus. Men jag tänkte inte så mycket på det. Sen när vi prova att starta efter ett tag, så var batteriet lika dött. Sen ringde Johanna, då var det väl kanske 40 min kvar innan vi skulle åka. Panik! Inget hände, så vad gör man? Så jag ringde till Ola och då var han påväg hem, så kom han väl efter ett tag. Så prova han och starta, och det gick ju inte. Så titta han under huven, flyttade minus från jord och till plus, så satte han sig i bilen och startade. Den gick igång! Yes, tänkte jag och gick hem. Väl utanför dörren så kom jag på att min nyckel satt i volvon! Försökte ringa till Ola och fråga vart han var! Inget svar, ringde "hundra" gånger. Nu var det 20 min kvar! Då kuta jag tillbaka till garaget, då var han inte där! Ringde några hundra gånger till, men jag hade dåligt med pengar på mobilen, så hoppa IQsvar igång, där rök pengarna, så ringde Rickard samtidigt! Hade inte tid med det! Jag var så anfådd så han hörde väl inte ens vad jag sa!  Jag vart tvungen att kuta upp till Johanna, låna hennes tele, då fick jag tag på Ola! Så skynda han sig hem. Fick 10 minuter på mig att sminka mig och byta om! Någon dush hade man ju inte tid för! Så jag kände mig inte sådär party fin direkt!
Sen så åkte vi i alla fall iväg. Men då var både Titti och Kp lite försenade! Men vi gick in och beställde ändå, dom fick inte sin mat så mycket senare än oss iaf. Sen vart det bio, filmen var bra! Lite snuskig, men bra. Sen efter bion vart det att gå till kingen, kp följde inte med, för hon skulle jobba på lördagen =( Sen när vi satt där inne så började Titti känna av att hon var sjuk, så så åkte hon hem. Jag och Johanna vart kvar. Vi trode att vi inte var fulla, men det var vi nog ;) Vi träffa lite gammalt härligt folk där inne. Lina, Öijar, Nicklas, Jimmy mfl. Vi hade möte för föreningen också, att vi var tvugna att betala för blandarna?! Vilket sätt, så snålt! ;) Grilla vid 4 i morgon då? ;) Haha, tänk om någon av oss sitter här utanför vid en brasa med ett paket korv och en grillpinne! Jag skulle älska det!
Nu har jag inte tid me det här!
Fredagen var iaf kuul! =)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag gick o la mig då på lördagen, blev så jäla trött.

Det var väll lika bra att passa på med föreningsmötet när vi ändå var där "alla", haha! =P

2009-03-03 @ 16:12:07
URL: http://johannaolveby.blogg.se/?tmp=121916
Postat av: Johanna

Jag kände mig ganska så full när jag kom hem o la mig i sängen. haha!

2009-03-03 @ 16:13:02
URL: http://johannaolveby.blogg.se/?tmp=121916

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0