Idioter det finns!

Vi var ut o gick, så kom det helt plötsligt en kinesisk nakenhund utan en ägare. Hunden morra och såg allmänt otrevlig ut. Och Fridolf som inte brukar låta någon annan hund bete sig så, då säger han ifrån! Och de tyckte jag var obehagligt, för hade det blivit bråk så hade väl Fridolf mördat eller nått! Så kom ägaren efter nån minut, så frågade jag om det var en liten smitare. Nej, sa han? Han morrar, sa jag. Då sa han, kineserna gör så. Jasså?! Eller hur! Jag tror på tomten också, för i helvete.. Bara för att det är en viss hundras så är den inte född sån, man kan lära dom att inte bete sig så! Och klarar man inte av att lära dom det, så får dom ha koppel! Jag hade då inte tagit på mig ansvaret om det hade blivit bråk. Jag tycker verkligen inte att det är okej att ha en "stöddig" hund lös på promenaden, helt utan uppsikt och kontroll! Hade det varit någon annan den lilla hunden sprang fram till, hade det kanske inte gått lika bra!
Tur att Fridolf höll sig lugn, men han visste ju att jag hade godis med mig ;)
Jodie däremot, skällde ut den nakna jäveln :P





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0