Mobilen

I söndags innan vi åkte till Västerås för bio. Så åkte vi in till stan en sväng för att handla. Vi parkerade mellan Coop och Elgiganten. Klev ur bilen och gick till bankomaten, innan vi gick in på Elgiganten. När vi gick förbi våran bil påväg till Elgiganten såg vi att vaktmästaren och hans fru hade parkerat brevid oss, vi heja men dom såg oss inte. Dom satt och tittade på nått i bilen och pekade även på våran bil. Men vi tänkte inte så mycket på det, (av någon konstig anledning) och gick in på Elgiganten. När vi kom in så skulle jag ta fram min mobil för att se vad det var jag skulle handla, hade det skrivet i telefon. Men den var inte i jackfickan, så jag gick ut i bilen för att hämta den. Jag var helt säker på att jag hade den med mig. Men jag kunde inte hitta den. Aja, tänkte jag. Det är väl som vanligt, att man får för sig saker. Den ligger väl hemma i alla fall då, tänkte jag. Vi åkte hem för att hämta den, men den var inte där. Vi ringde till den ca 100 gånger från olas telefon samtidigt som vi letade, men den var verkligen borta! Vi åkte tillbaka till stan och kollade där vi gått, men utan framgång. Paniken börjar infinna sig. Vi hade inte tid att leta mer, skulle ju på bio. Så det var bara att ge upp och åka iväg.
När vi väl slagit oss ner i salongen, så ringer det på Olas telefon, det var vaktmästar'n som hittat telefonen. Tänka sig att det var just han som hittade den. Hur ofta händer det att man tappar telefon och någon man känner hittar den? =) Där hade jag tur.




Efter bion blev det att besöka Camilla för att hämta hundarna, dricka kaffe och prata lite =) Alltid lika trevligt!
På torsdag har vi julafton också. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0