Kniven mot strupen

I kväll kl 21.00 får man se när de var i Avesta..

Såhär står det på tv3.se: Trappers var smeknamnet på pälsjägarna som levde i vilda västerns mest avlägsna områden. Men på Trapper Bar i Avesta finns inget vilt – mer än viltkryddan i skafferiet. Smaklösa halvfabrikat som värms upp i mikron har skrämt bort gästerna. Om inte Alexander Nilson lyckas sälja skinnet innan björnen är skjuten kommer Trapper Bar att gå i konkurs inom fyra månader. Mitt i centrala Avesta ligger Trapper Bar som är på randen till konkurs. Personalen lever i förnekelse och vägrar inse situationens allvar - de tycker själva att maten som döms ut av gästerna är ”jäkligt bra”. Alexander Nilson tycker att den fantastiska rustika lokalen hör hemma i Asterix & Obelix, medan menyn hör hemma på en grekisk bodega. I stället för en öppen brasa och helgrillat vildsvin blir Alexander serverad märkliga halvfabrikat och snustorr fisk. - Jag ser en björn som håller en fet lax i munnen! Att fånga det vilda djuret och sedan tillaga det, så ska Trapper Bar vara, säger Alexander Nilson.


Tänk att jag inte ens visste att dom varit här.. Konstigt!
Förresten så berättade Ola idag att det var kockens (Kocken på Trapper) mamma vi hjälpte att flytta för ca 3 veckor sedan, jag förstod inte att det var han som var med och hjälpte.. Haha! Jag vet ju inget alls! ;)

Har precis ätit kasslergratäng som Ola gjort, duktigt av honom, gott var det också =) Men jag undrar vad Alexander Nilson hade tyckt? "Smaklösa halvfabrikat." Haha! ;) Neeej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0