Harrysson!

Den jävla idioten! Tvättstugedrama..
Nästa gång jag ser honom så ska jag fråga ut han om varför han springer runt och ljuger. Nu skiter jag i om jag blir osams, det här ska redas ut!

Han hade tvätt tid efter mig.
Så kom han upp och plingade på och frågade om det var jag som hade tvättat.
-Ja, sa jag.
Då sa han..
-kom så går vi ner.
-Jaha? Har det hänt nått, sa jag.
-Hänt och hänt, det har det väl inte men..

Väl nere möts jag av 2 gubbar till från styrelsen. Gissa om jag blev nervös där..!

Vi gick in i tvättstugan alla fyra, så stängde Harrysson dörren och sa..
-Vi stänger, det här ska ingen behöva höra.

Harry började med att fråga varför jag överdoserar tvättmedel.
Jag -Vadå överdoserar?
Harry -Ja, det var så mycket tvättmedel i maskin när jag hade tvättat att jag fick skölja ur kläderna för hand efteråt! (Skrek)
Jag -Men jag har inte överdoserat.
Harry -Vad använder du för tvättmedel?
Jag -Via.
Harry -Du får se till att köpa dyrare tvättmedel så att du inte behöver ha i så mycket.
Jag -Men jag sa Via.
En av dom två andra gubbarna -Ett tips! Har du provat flytande tvättmedel? Du kanske skulle göra det.
Jag -Jaha? (Börjar bli arg och irriterad. Och funderade på vad dom hade att göra med det)
Harry -Vad har du gjort med centrifugen då?
Jag -Jag har inte använt den.
Harry -Men den funkar ju inte. Vad har hänt? (skrek igen)
Jag -Inte vet jag!

Ola kommer ner och frågar vad det är för ståhej.

Harry -Vi pratar med Sara lite här. Du spolar av golvet med vattenslangen va? (Han har sett mig göra det, men han sa inget då)
Jag -Ja?
Harry -Det kan du för fan inte göra! Man får inte spola med vatten på maskinerna! (Skriker så lungorna nästan hoppar ut)
Jag -Men jag spolar bara på golvet. Jag är skit noga med att det inte ska komma på några maskiner.
Harry -Du får inte spola av golvet med vatten! Maskinerna går sönder! (skrik)

Här stod jag i chocktillstånd och funderade över varför han inte sa det när han såg mig göra det förra gången. Plus att det är ett våtrum och maskinerna är upphöjda och kan inte ta skada av att jag spolar på golvet!

Ola bryter in och säger -Det är ju inte precis så att hon står och spolar över allt.
Harry -Försöker du göra dig lustig? (Skriker)
Ola -Nej jag sa bara att..
Harry -Du håller käften! (skriker)
Harry -Fan vad skitigt de var i torkrummet, man måste städa efter sig! (Skriker)

Här höll jag på att bryta ihop.

Jag -Men det är ingen annan som sopar heller. (Här fick jag inte prata klart, det jag tänkte säga var att det inte bara var mitt skit och att det var skitigt redan när jag kom)
Harry -Så kan du för fan inte tänka! (Skrek)

Här blev det tyst ett par sekunder och jag passade på att fråga om det var nått mer eller om det var klart.

Harry -Nej, det var allt.

Då vände jag mig bara om för att gå.
Då säger han som tipsade om flytande tvättmedel,
-Du kan ju tänka på det jag sa om flytande tvättmedel i alla fall.

Jag sa inget, jag bara gick..
Väl hemma satte jag mig på golvet och stirrade in i väggen. Det tog hårt på mig att få en rejäl utskällning utan att jag hade förtjänat det.

Här kommer det enda jag gjorde fel, jag sopade inte i torkrummet. Det var det enda!
Men här i huset ska man tydligen städa efter andra också! Städar man inte efter andra så får man skit för det. Jag jobbar som städerska och tvättar på jobbet! Har jag inte jobbet kvar? JO! Är det nån som har klagat? NEJ! Folk berömmer mig för det jag gör! Och jag vet att jag gör det bra! Jag överdriver alltid med städningen i tvättstugan eftersom vi har djur och det kan vara päls som jag inte ser!

Nu glömde jag skriva att det var stopp i avloppet också. Det var så redan när jag kom ner dit! Och tydligen så är det mitt fel att färgen har släppt i rännan där det rinner ur vatten från maskinerna, för jag har ju i så mycket billigt tvättmedel! Vad ska jag köpa för tvättmedel då? Via är väl för fan inte billigt! Och anledningen till att han trodde att jag öst i så in i helvete med medel är att maskinen inte tar med sig tvättmedlet varje gång på grund av att det fastnar ibland när det är fuktigt i facket. Så med andra ord fick han det tvättmedlet som jag skulle ha haft och jag blev utan den sista tvätten, plus att han fick sin dos. Det förklarar saken. Men jag fick ju inte en syl i vädret plus att jag var i chock! Och inte nog med det! Här kommer det värsta (i mitt tycke) av alltihop.

Han springer runt och säger såhär till folk -Du använder väl inte sådär billigt tvättmedel som sara va? Braa!
Han har med andra ord inte lyssnat på ett enda ord som jag sa där nere.

Nästa gång jag ser honom ska jag fråga honom om varför han springer runt och hittar på saker! Jag hatar sånt!

Nu tänker ni väl att jag är bra larvig med att tycka att hans påhitt om billigt tvättmedel var "det värsta". Men det är en princip sak! Man ska väl för fan lyssna, inte bara spy ur sig en massa galla! Nu har jag fått nog, man kan inte behandla mig hur som helst! Jag tog emot utskällningen i tvättstugan trots att jag inte gjort nått fel. Jag stod bara där och tog emot skiten. Men nu måste jag få de här ur vägen och tala om för honom hur fan det ligger till!

Man kan inte ge sig på folk hur som helst om man inte vet fakta. Och om man frågar personen i fråga om saken så lär man väl för fan lyssna på svaret!
Vilken jävla idiot..





Guud vad skönt det var att få skriva ur sig om det där! Jag blev lättare.
Jag kommer med fortsättningen om det här sen. Så får vi se vad han säger när tysta lilla jag ryter i!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Idiot.. jag blir lika arg nu som när du sa det! Du borde kunna anmäla skithögen!!

2011-02-28 @ 11:16:05
URL: http://camillaannerberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Alltså, det här är inte OK! Vilken jävla idiot han är! Man är ju för fan rädd för han. Hoppas han vet om att han inte är omtyckt av någon i huset!

Grannen ovanför:) /sara

2011-03-04 @ 12:50:11
Postat av: Sara

Nej precis, inte OK! Ja man är fan rädd, det verkar inte som att han vet hur man ska bete sig och då kan man ju undra vad han är kapabel till!

2011-03-05 @ 08:14:03
URL: http://sarag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0