Today

Idag blir det att åka iväg med all skrot man samlat på sig den senaste tiden. Delar av mitt gamla bord tex. Jag var ner i förrådet och letade efter mina inlines, tänkte jag skulle ta med Lizzie ut med dom så vi får lite fart. Och träning. Men det slutade med att jag satte igång och sortera och slänga massa onödigt skit. En hel säck med gammalt bråte blev det. Finns mer skit där nere vi inte ska ha kvar, men någon måtta får det vara. Och inget att slänga mer skräp i hade jag heller.

Och jag fick ta en cykel tur till tjärnsjön och tillbaka istället med vovve. Hon är duktigt på att hänga med måste jag säga.

Nu kom jag bara att tänka på en sak jag såg här om dagen. Jag var på Willys och handla, så när jag packade i varorna vid kassan, killen som stod bakom mig i kön gav tanten i kassan ett pant kvitto. Inget konstigt med det, men nu kommer det. Hon tog det, gjorde som man ska göra och sa sen. En krona, var det bra så?
Haha, vad i hela?! varför stå i en 2 mil lång kö i hundra år, för en krona?! Att över huvud taget gå in och panta bara en burk? Det är ju inte värt besväret. Inte när det är sån kö i alla fall. Haha, men vad pinsamt!

Kommentarer
Postat av: Johanna Olveby

Skönt med rensning. Om man ska panta för en krona kan man fasiken trycka på bistånds knappen. Haha, va pinsamt. =)

2011-07-05 @ 15:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0